Perutku buncit selepas bersalin!!! Nak ramping semula?

Hmmm.. baik lelaki mahupun wanita, masalah perut buncit keraapppp berlaku. Kalau wanita, lepas je beranak satu, perut dah  tak cantik. Dah tak kembali ke bentuk asal. Kadang badan tak naik, tapi part perut memang la menghilangkan keyakinan diri. Aduhaiii..masalah besar. Pakai baju pun masih nampak terbonjol di perut. Malunya pada suami... takut juga suami mula menjeling2 orang lain kannn.. minta dijauhkan.



Takpe, jangan risau adik kakak semua. setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Tak gitu? Jom kita jenguk2 cara yang sesuai untuk kempiskan perut. Banyak petua2, tips yang boleh kita amalkan untuk mengatasi masalah perut buncit ni. Antara NAK atau TAK NAK... kalau rasa nak cantik, berkorban lah sedikit ye. Laburkan masa, tenaga dan wang ringgit untuk tampil cun melecun.  In sha Allah, pengorbanan itu berbaloi. Mana ada manusia di muka bumi ni tak suka yang cantik.

Baca tips ni. Tak susah sangat nak buat pun.


1.Kisar bahan2 berikut dan ambil air nyer untuk diminum, 2 biji lobak merah dipotong, sebiji timun dan sebiji limau nipis. Amalkan 2x sehari setiap pagi dan malam..insyaAllah badan akan beransur langsing dan menarik. 

2. Kurangkan minum ais, kalau boleh elak laaagi bagus. Minum air kosong secukupnya. 

3. Elakkan mengambil makanan bergoreng dan berlemak (tips nie ader dalam semuer pantang) 



4. Berbengkung 2x seminggu. Buat la malam2 sebelum tidur ke. Sebelum berbengkung, sapu limau nipis + kapur makan. Memang terbaik...

5. Untuk mengelak perut menggelebeh, buat sit up 50-100 kali... pastikan cara situp anda betul bg menjaga tulang belakang. Bahagikan situp tu kepada 3 sesi. Contoh: 20x pagi, 20x petang, 20x sebelum tido. Anda boleh cuba cara bersenam dalam ENTRY sebelum ini! 8 MINIT SAJA TAU!!

6. Jangan mandi lps makan dan makan bersulam air,nie tentu2 akan buncit walaupon anda kurus ya... after half n hour bru minum.

7. Sebaik2 nyer hal mengempiskan perut nie lakukan sepanjang anda berpantang kerana urat2 xkembang lg time nie,so senang nak lose your belly n lost your kg's...bila xjaga dengan baik semasa pantang, perut akan terus membuncit sebab urat2  tak kecut dgn sempurna. 

8. Cara paling best nak FIT kan perut, Belly Dancing. Klu betul cara nyer sakit pinggang pon bleh ilang....buat sendiri kat rumah pun boleh. Beli CD dan ikut. Memang fun! 

9. Lagi satu cara yg bleh Fit sambil ngasuh anak ialah dgn baring n letak anak kat kaki...sambil2 tu nyanyi la lagu tok nenek kiter ajar dulu tu... 

10. Senaman tuk mengelak perut bahagian bawah mengelembir/melendut/ berlipat (area paling susah lemak nak dibuang). Baring dan luruskan kaki...lps tu angkat kedua2 kaki ke atas (klu dilihat dri tepi badan dalam bentuk L) ulang 10-20 kali satu sesi. buat tiap hari sebelum tidur..tujuan senaman nie nak mengetatkan otot perut...insaAllah perut akan flat walaupon bebadan gempal. 

Sebenarnya banyak lagi kaedah untuk membantu untuk anda kempiskan perut dengan berkesan. Selain mengamalkan petua-petua di atas, anda boleh juga consume HERBLAX dan OMEGA kerana kedua-duanya berfungsi untuk MEMBAKAR dan MEMBUANG LEMAK dari dalam badan. Kedua-dua supplemen ini membantu MEMPERCEPATKAN proses yang berlaku. 


set kurus shaklee



Apapun, perkara paling asas dan penting untuk kempiskan perut anda ialah dengan MENJAGA PEMAKANAN ANDA. Tiada jalan pintas untuk berjaya ye. 

Semuanya terpulang pada anda. Rajin atau malas saja nak cuba. Anda boleh hubungi saya untuk saya bantu anda. 

Semoga berjaya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...