Keperluan penyusuan mengikut usia


set menyusu shaklee

Ibu-ibu tidak perelu khuatir sekiranya susu ibu yang terhasil selepas melahirkan anak tidak sebanyak mana. Berapa pun jumlahnya, itulah kuantiti yang diperlukan oleh bayi anda!. Mari kita baca maklumat mengenai keperluan penyusuan susu mengikut usia bayi.

set menyusu shaklee


Usia 1 hari
Bayi pada usia ini hanya memerlukan 5 -7 ml susu, atau setengah hingga sesudu makan bagi setiap sesi penyusuan. Pada usia ini, saiz perutnya hanya sebesar buah ceri. 

Usia 3 hari
Pada usia ini, bayi memerlukan 22-27 ml susu bagi 1 sesi penyusuan. Keperluan sehari pula, dia memerlukan antara 200ml hingga hampir segelas air. Saiz perut bayi ketika ini adalah sebesar biji walnut.



Usia 7 hari
Bayi memerlukan sebanyak 45-60ml susu pada ketika ini. dalam sehari, dia memerlukan 400 - 600 ml susu, iaitu lebih kurang satu gelas setengah air. Growth spurt bayi yg semakin meningkat akan menyebabkan beberapa perubahan pada corak tidur dan penyusuannya. Hal ini berlaku hasil daripada perkembangan otak dan fizikalnya. 

Usia 1 bulan
Pada ketika ini, keperluan penyusuannya mula meningkat. Bayi memerlukan antara 80 ml hingga 150 ml susu bagi setiap sesi penyusuan.Pada bulan pertama, bayi akan menyusu 8-12 kali sehari, atau setiap satu setengah atau 3 jam sekali mengikut permintaannya. Pada usia ini, bati sudah semakin mahir menyusu dan ibu juga tidak kekok lagi untuk menyusukan anak dengan selesa. 

Sekiranya anda bekerja, ini merupakan tempoh yang paling sesuai untuk mula memerah susu untuk dijadikan stok apabila berpisah sementara dengannya nanti.

Usia 6 bulan
Ketika ini, bayi anda sudah mula diperkenalkan dengan makanan pejal, namun susu ibu masih perlu diteruskan untuk mengimbangi keperluan zat pemakanannya. Bayi memerlukan 720 ml susu sehari. ana juga digalakkan menggunakan susu ibu perahan ketika menyediakan makanan pejal bayi.

Di usia 7 bulan pula, keperluan susu ibu terus meningkat sehingga 875 ml iaitu kira-kira 93%jumlah keseluruhan keperluan zat pemakanan si manja anda. 

Usia 12 bulan
Dalam usia 11 bulan ke atas, keperluan susu ibu akan mula berkurangan kepada sekitar 550ml sehari. Pada hari ulangtahun kelahirannya, anak anda sudah biasa dengan makanan yang disajikan untuk orang dewasa. Oleh itu, pastikan rutin harian pemakanannya dipelbagaikan agar semua zat makanan yang diterimanya seimbang. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BAGAIMANA KAMI DAPAT MEMBANTU ANDA?

Dapatkan SET MENYUSU kami untuk membantu menambahkan pengeluaran susu ibu. Produk sangat berkesan dan ramai yang dah mencubanya.

Saya berani katakan ianya berkesan kerana terdapat beratus REAL TESTIMONI dari ibu2 yang menggunakan SET PENYUSUAN SHAKLEE. Anda boleh memilih SET PENYUSUAN yang sesuai dengan busget. 

KENAPA PERLU MEMBELI DARI KAMI?

Jika anda membeli dari kami, anda akan mendapat JAMINAN  HARGA TERENDAH berbanding orang lain. Anda juga boleh menyertai kami dengan menjadi ahli untuk mendapat harga terbaik. 

Ada yang kecewa apabila mereka membeli dari orang lain kerana hasil yang mereka dapat tidak seperti yang diharapkan.  Hasil yg mereka dapat TAK SAMA seperti yang pelanggan kami dapat.  Kenapa begitu?

Kerana kami mempunyai PENGALAMANKEMAHIRAN dan KEPAKARAN untuk memberi khidmat nasihat terbaik bagi memastikan anda mendapat hasil seperti yang diidamkan.  Kami mempunyai ilmu tentang teknik-teknik penyusuan dengan betul dan berkesan!

99% pelanggan kami,  sangat berpuas hati dengan teknik-teknik yang kami tunjukkan, dan mereka sangat gembira dengan hasil yang diperoleh.

Jadi, jangan segan-segan untuk menghubungi kami kerana kami bersedia bila-bila masa untuk membantu ibu2 di luar sana yang sangat memerlukan bantuan dan moral support bagi menjayakan penyusuan anak selama 2 tahun. 




INGAT!!! Susu ibu adalah susu terbaik untuk bayi. Laburkan sedikit wang, masa dan tenaga untuk manfaat anak2 anda. 

Salam sayang,



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...