Masalah vagina kering bukan gurauan

Untuk wanita yang sudah berkahwin, vagina atau faraj yang kering merupakan satu masalah yang agak besar. Kerana ianya mempengaruhi hubungan bersama suami. Tiada cecair di vagina akan menyebabkan wanita merasa sakit dan tidak selesa apabila bersama suami. Ini akan menyebabkan perasaan trauma atau fobia untuk melakukan hubungan seksual.

Jangan ambik mudah perkara ini kerana ianya akan menyebabkan hubungan suami isteri bermasalah.. yang boleh membawa perceraian!

Ok, kita lihat bagaimanakah cara-cara untuk mengatasi masalah vagina kering ini. 


  • Pastikan anda minum air kosong yang banyak setiap hari. Kalau boleh elakkan minum minuman berkafein untuk mengelakkan cecair dalam badan diserap.
  • Ambil supplemen Vitamin E, kerana Vitamin E berupaya menebalkan dinding vagina. Oleh itu, lebih banyak cecair boleh disimpan disitu. 
  • Jangan guna sabun yang PH nya tidak seimbang kerana akan menyebabkan vagina anda lebih kering. 
  • Makan makanan yang boleh membantu meningkatkan hormon estrogen dalam badan anda kerana ia dapat membantu pertumbuhan organ seks dalam badan wanita.
  • Relaks dan jangan takut untuk melakukan hubungan seks. Vagina tidak dapat mengeluarkan cecair sekiranya anda risau, takut, dan bimbang ketika bersama suami.
  • Amalkan minum atau makan makanan yang mengandungi soya, Soya membantu pengeluaran lebih banyak air di vagina.  Saya galakkan anda mengambil ESP kerana ianya soya non-GMO. Asli dan selamat. 
  • Jangan ambil ubat tahan sakit, ubat yang mengandungi dadah, minum alkohol dan merokok.

Jadi, untuk yang mengalami masalah ini, saya syorkan anda mengambil supplemen VITAMIN E + ESP + GLA. Kebaikan ketiga-tiga supplemen ini memang terbukti. Bukan sahaja masalah vagina kering anda akan selesai, tetapi juga kulit anda akan bertambah cantik.

faraj kering



Dannnnn.... untuk yang kurang nafsu seksual, in sha Allah ianya turut akan membantu...hanya perlu tambah ALFALFA.



Tak percaya?? Saya dah cuba... Anda boleh cuba hari ini! Hubungi saya untuk maklumat lanjut. 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...