Kenapa Shaklee?

Ramai jugak yang bertanya, kata mereka, "bisnes ni dah tepu. Terlalu ramai"... saya hanya mampu sengih. Kadang-kadang kita tak nampak, peluang kecil depan mata... akan menjana peluang lumayan. Yang penting kena SABAR, ISTIQAMAH, USAHA dan DOA.

Berbalik pada topik, saya seorg guru.. ibu kepada 2 anak lelaki yang lasak. Jujurnya, saya tak banyak waktu pun untuk buat bisnes. Hidup memang busy. Tapi, saya suka bisnes. Ye la, betul la kata korang, banyak lagi bines lain kan?

Kenapa SHAKLEE?? Ok, jom kita baca

1).100% online
Saya hanya order barang online, bayar pun online. Delivery?? Shaklee uruskan semua dari A to Z. Hari ni order, esok dah sampai pada customer. itu yang saya suuuuka sangat. Dengan 2 anak, dan tak boleh ke sana sini sesuka hati, bisnes ni menjadi pilihan saya



bisnes online


2). Modal rendah
HanyaRM75... SEUMUR HIDUP!!! Kalau belum ada modal, tak perlu pun simpan stok barang pun. Lepas customer bayar duit, baru kita order barang online. Perlu modal lebih ke? A BIG NOOOOO!! Belum tertarik lagi??

3). Produk yang selamat
Kalau nak dihitung, supplemen di luar sana, baaaaaanyaaaakkkk sangat2. Kadang2 sampai kita sebagai pengguna tak tahu nak pilih. Tapi, sebaiknya pilihlah supplemen yang dah LAMA BERTAPAK, ada MAKMAL R&D sendiri, BUKAN PRODUK REBRANDING atau dalam erti kata lain, ambik produk orang lain dan letak brand sendiri. Lagi? ada UJIAN KLINIKAL, TIADA BAHAN KIMIA BERBA BERBAHAYA, BERKESAN - cari saja testimoni yang ada di internet, mendapat KELULUSAN KKM, dan paling penting HALAL.

4). Sistem yang bagus
Kata orang yang dah berjaya, nak pilih bisnes, pilihlah bisnes yang mempunyai sistem yang bagus. Shaklee menawarkan sistem yang bagus sangat untuk semua SID nya. Kita ditawarkan 3C - Cash, Car, Convention. Memang berbaloi2. Dengan modal cuma RM75, kita dapat sihat, income pun dapat. Nak jana 2 -5  angka sebulan, tidak mustahil. Yang penting yakin dan berusaha. Bukan buat kerja separuh jalan.

5). Mentor yang hebat
Dalam bisnes kena ada MENTOR. Nak berjaya, kita kena tiru dan buat apa yang mentor kita buat. Copy & paste. Bukan dalam Shaklee saja, dalam apa-apa bisnes pun, memang kena ada mentor. Mentor ni tempat kita belajar, menimba ilmu, mendapatkan nasihat... Mentor group saya sangat2 supportive. Mereka tak akan biarkan kita terumbang ambing sendiri, selagi mana kita bersungguh-sungguh untuk berjaya.

Jadi, masih nak fikir banyak lagi? Silakann.. tapi kalau rasa-rasa dah nekad, boleh join group saya. Group yang sangat hebat dan mentor yang very supportive. I like banyak kali.!!!

Jumpa lagi.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...