Atasi masalah jeragat dengan berkesan

Salam ceria semua... hmm.. harini cerita tentang jeragat....Apa itu jeragat? 






Jeragat atau nama medikalnya Melasma adalah salah satu dari masalah kulit yang sangat biasa di kalangan penduduk Asia umumnya dan Malaysia , khasnya. Di Asia tenggara, ia berada dalam 10 tangga teratas didalam masalah kulit yang dihidapi. Kaum wanita lebih kerap terlibat dimana nisbahnya lebihkurangĂ‚  12:1 ( Wanita: Lelaki). Nisbah ini berbeza-beza dari satu Negara ke Negara yang lain . Insiden yang paling tinggi dilihat pada mereka yang berumur 25- 50 tahun. Kawasan muka yang sering terlibat adalah bahagian pipi. Namun terdapat juga mereka yang mengalami nya pada hidung dan dahi. 


Okey.. yg anda perlu tahu adalah langkah2 pencegahan seperti, melindungi kulit dari matahari, pemakaian krim yg bersesuaian dgn kulit, pemakanan... dan lagi satu yg berkait dgn vitamin....Mcm keratan majalah dibwh.. dari sumber Rapi.. katanya pengambilan vitamin membantu kurangkan masalah jeragat.. which is true indeed.. kulit memerlukan tiga vitamin iaitu A, C dan E utk kekal sihat..





  • Vitamin C - perlu utk pembentukan kolagen (Sila cuba Vitamin C plus Shaklee ia sustained released lengkap dgn bioflavonoid.. vitamin C Shaklee mmg larisss.. always out of stock seluruh Malaysia)
  • Vitamin E - membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dlm liang kulit (yg ni sy suggest anda cuba Vitamin E shaklee.. sbb ia natural, 400iu lengkap dgn Selenium dan yg best ia ada extract grape seed.. so mmg terbaikkk)
  • Protin - mengurangkan kesan hitam akibat jeragat  (apa lagii.. sila lah cuba Protin ESP Shaklee.. mmg terbaikk ..non GMO.. mmg hot stuff sampai licin stok satu malaysia.. next week baru stok sampai.. so sila book sebelum habis lagi.. kalao ada extra budget.. sila amik Collagen Shaklee. haaa yang tu mmg sah2 best tahap maksima)
Sumber: Rapi 2012
Sekian lah cerita utk hari ini.. sebenarnya saya kongsi cerita jeragat dan kesihatan kulit sebab vitamin2 yg berkaitan dgn kulit ni memang sentiasa laris dikalangan customer2 mamafaiz.com... .. selalu jadi repeat order... Well..tak kenal maka  tak cinta.. tak cuba maka tak tahu.. betul tak... so taknak ckp byk2... anda sendiri cuba dan nilaikannya... lalallalalall
Have a nice day to all....

Source: mamafaiz.com




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...